گسترش آلمان یولین لهستان اسلواکی

گسترش: آلمان یولین لهستان اسلواکی مونته نگرو آلمان سن مارینو چک

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

انتشار عکس‌های متعدد از استعمال دخانیات به وسیله ستاره‌ها فوتبال را وارد یک بحران تازه کرد. 

قلیانیست‌ها!

قلیانیست ها!

عبارات مهم : تصویر

انتشار تصویر های متعدد از استعمال دخانیات به وسیله ستاره ها فوتبال را وارد یک بحران تازه کرد.

به گزارش شهروند ؛ «تعارف که نداریم! این جهت نخستین بار نیست که صدای قُل قُل قلیان در فوتبال کشور عزیزمان ایران بلند شده است و دود ناشی از آن فضایی مسموم به وجود آورده است! چند روز قبل تصویر قلیان کشیدن فرشاد احمدزاده و کمال کامیابی نیا در اینترنت منتشر شد.

قلیانیست‌ها!

بعد نوبت به محسن مسلمان رسید و حالا یک تصویر از قلیان کشیدن وریا غفوری در اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … دست به دست می چرخد! البته این بار هم چون پای بازیکنان استقلال و پرسپولیس در این افشاگری ها وسط هست، سروصدای مربوط به این قلیان کشی ها به قدری زیاد است که باعث نگرانی های بسیار زیاد شده است هست. کار به جایی رسیده که کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال هم به این عنوان بسیار حساس ورود کرده و در روزهای آینده باید شاهد برخورد جدی مسئولان با افرادی باشیم که لقب «قلیونی» به نام آنها ثبت شده است است!

عمومیت قلیان در جامعه

وقتی در اینترنت راجع به قلیان جست وجو کنیم به واقعیت تلخ و آمارهایی خواهیم رسید که نشان می دهد امروزه بیش از ٨٠ درصد مردم کشور عزیزمان ایران قلیان می کشند. مسأله دلواپس کننده تر سرعت حیرت انگیز آن بین جوانان و نوجوانان و حتی دختران جامعه هست. در چنین شرایطی آنهایی که خیلی به آینده بدبین هستند یک خبر دلواپس کننده با مضمون «هر ایرانی، یک قلیان» می دهند. از طرفی کشیدن قلیان در جامعه ما جرم نیست.

انتشار عکس‌های متعدد از استعمال دخانیات به وسیله ستاره‌ها فوتبال را وارد یک بحران تازه کرد. 

در اکثر منزل ها قلیان وجود دارد و این پدیده به جدی ترین و دم دست ترین تفریح ایرانی ها تبدیل شده است هست. در چنین شرایطی هر کسی قهوه خانه، سفره منزل و کافه سنتی یا مغازه فروش قلیان و زغال و تنباکو و… داشته باشد به عبارتی خیلی راحت نانش در روغن هست. همین محبوبیت بسیار زیاد قلیان بین مردم کشور عزیزمان ایران باعث شده است است تعداد قهوه منزل ها و مراکزی که در آن قلیان به مشتریان ارایه می شود سر به فلک بکشد و خیلی زیاد از آن چیزی باشد که هر کسی تصور آن را می کند.

فوتبالیست های دودی

قلیان ریشه فرهنگی و تاریخی در جامعه کشور عزیزمان ایران هم دارد و در تمام سالیان گذشته برنامه ریزی های زیادی جهت از بین بردن آن صورت گرفته است ولی هیچ وقت این پروژه با موفقیت اجرایی نشده هست. به همین خاطر همه قلیان می کشند و فوتبالیست ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. آنها درست است که ورزشکار هستند و اصلا هیچ سنخیتی بین ورزش و قلیان و دود وجود ندارد ولی به قول خداداد عزیزی بیش از ٩٠ درصد فوتبالیست های ایرانی قلیان کش هستند و آن ١٠ درصد دیگر سیگار و مخدرهای دیگر علاوه بر قلیان مصرف می کنند! ضمن این که در سال های اخیر اخباری راجع به استعمال سیگار، شیشه، گل و حشیش بین فوتبالیست ها و همچنین استفاده از ترامادول بارها و بارها انتشار یافته است.

قلیانیست‌ها!

قلیان در آیین نامه انضباطی جایی ندارد!

در آیین نامه انضباطی کنونی فوتبال کشور عزیزمان ایران هیچ اشاره صریحی به تخلف استعمال دخانیات نشده است ولی در آیین نامه تازه در بخش جرایم جهت آن دسته از اهالی فوتبال که در محوطه برگزاری مسابقه های و تمرینات تیم ها اقدام به کشیدن سیگار و دخانیات می کنند، جرایم و تنبیهات قابل توجهی در نظر گرفته شده است هست. در سال های اخیر البته کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال مرجع پیگیری به تخلفات مربوط به استعمال دخانیات و قلیان از سوی فوتبالیست ها در شرایطی بوده که خبر یا تصویری در این زمینه انتشار یافته باشد.

اخیرا هم بعد از افشاگری ها و فیلم و تصویرهای انتشار یافته راجع به قلیان کشیدن فوتبالیست ها، کمیته اخلاق رسما به پرونده این تخلفات ورود کرده هست. البته در آیین نامه این کمیته هم هیچ بند مشخص و واضحی راجع به غیر قانونی بودن مصرف قلیان و دخانیات وجود ندارد. منتهی کمیته اخلاق جهت پرونده هایی مانند خالکوبی، انتشار تصویر با بانوان بی حجاب، انتشار تصویر با ظاهر نامتعارف فوتبالیست ها و… از این بند مخصوص «هر واکنش‌ها و اعمالی که تمامیت فوتبال را در منظر عمومی خدشه دار کند» استفاده می کند و بر اساس آن جهت افراد متخلف تنبیه در نظر می گیرد. با این وجود این آیین نامه نیاز جدی به بازبینی و اصلاح و به روز شدن دارد. از یک طرف کمیته اخلاق وظیفه اش پیگیری به پرونده های این چنینی است ولی از طرف دیگر قانون کاملا مشخصی جهت برخورد با متخلف وجود ندارد.

انتشار عکس‌های متعدد از استعمال دخانیات به وسیله ستاره‌ها فوتبال را وارد یک بحران تازه کرد. 

انتشار تصویر فوتبالیست های قلیانی در فضای مجازی

حدود ٥ سال پیش جهت نخستین بار این مسأله در فوتبال ما به صورت جدی مطرح شد و مردم با عمق فاجعه با افشاگری هایی که از استعمال قلیان به وسیله بازیکنان تیم امید در کیش انجام شد، روبه رو شدند. از همان موقع محسن مسلمان و خبر صادقیان که متهمان مهم این پرونده بودند، هر گونه حضور در سفره منزل هتل را تکذیب کردند. از آن روز به بعد چند باری افشاگری هایی راجع به قلیان کشیدن فوتبالیست ها در مقاطع زمانی متفاوت مطرح شد و نفرات بسیار زیادی به کمیته اخلاق احضار شدند. این پیگیری ها البته باعث نشد استعمال قلیان به وسیله فوتبالیست ها متوقف شود و ادامه دار بودن این روند بد، بحران روزهای اخیر را به وجود آورد که تصویرهای ستاره های مشهور هنگام کشیدن قلیان در رسانه ها و اینترنت انتشار یافته هست. فرشاد احمدزاده، کمال کامیابی نیا، وریا غفوری، محسن مسلمان، مهدی رحمتی، حنیف عمران زاده و… مشهور ترین ستاره هایی هستند که انتشار تصویر و فیلم آنها در حال کشیدن قلیان سروصدای زیادی در محافل ورزشی در مقاطع زمانی متفاوت به راه انداخته است و با شرایط کنونی این انتظار وجود دارد که شاهد انتشار تصویر قلیان بازیکنان دیگر فوتبال کشور عزیزمان ایران هم باشیم.

قلیانیست‌ها!

فتوشاپ است!

بعد از بازی رفت پرسپولیس برابر الهلال هنگامی که تصویر فرشاد احمدزاده و کمال کامیابی نیا در سفره منزل منتشر شد، آنها با تکذیب کشیدن قلیان اعلام کردند که تصویر منتشرشده فتوشاپ بوده و جهت ضربه زدن به آنها این افشاگری دروغ انجام شده است است.

وریا غفوری، ستاره استقلال هم در مصاحبه ای به انتشار عکسش با قلیان این گونه تصویر العمل نشان داد: «زمانی که این تصویر ها را دیدم از ته دل خندیدم و البته تأسف خوردم جهت کسانی که سوژه پیدا نمی کنند و می خواهند حاشیه درست کنند که البته قطعا موفق نمی شوند. واقعا این تصویر خنده آمیز است و نمی دانم فتوشاپ از این تابلوتر هم می شود؟ خنده آمیز است که حتی بخواهم در مورد آن توضیح بدهم. شلنگ را در دماغ من کرده اند و می گویند تصویر جهت خودت هست.»

محسن مسلمان نیز که بارها و بارها قلیان کشیدن را در مصاحبه های متفاوت تکذیب کرده بود، حالا منشتر شدن فیلم قلیان کشیدن خودش روبه رو شده است هست. در بین تمام فوتبالیست ها البته صادقانه ترین حرف را مهدی کیانی، کاپیتان تراکتورسازی زد که گفته بود گاهی اوقات تفننی قلیان می کشد. عنوان مهم ولی اینجاست که تکذیب کردن واقعیت این تصویر ها به وسیله فوتبالیست هایی که میلیون ها طرفدار دارند، طبیعی است! آنها در شرایطی قلیان کشیدن و این تصویرهای را تکذیب می کنند که واقعیت مصرف قلیان بین فوتبالیست هایی که به خاطر فلسفه ورزش و الگو بودن خود به هیچ عنوان نباید قلیان بکشند، فتوشاپ نیست!

ورود دادستان تهران

جعفری دولت آبادی با ذکر این توصیه که باید از عرضه قلیان در اماکن عمومی جلوگیری شود، گفت: متاسفانه امروزه ضرب المثل قدیمی که «دود از کنده بلند می شود» به تدریج مستحیل شده است و با توجه به اقبال جوانان و بعضی ورزشکاران نسبت به استعمال قلیان، باید گفت امروزه دود از قلیان بعضی ورزشکاران و جوانان بلند می شود.»

کمیته اخلاق ورود می کند

ریشه کن کردن مصرف قلیان موضوعی نیست که وظیفه مدیران فدراسیون فوتبال باشد و تصمیم و برنامه ریزی ای است که باید در سطح کلان از سوی مسئولان کشوری مرتبط با این پرونده مهم انجام شود. در این میان البته هر فوتبالیستی که گاف بدهد پایش به کمیته اخلاق باز خواهد شد.

مرتضی تورک، مدیر کمیته اخلاق هم اخیرا به صراحت راجع به قلیانی ها این صحبت های بسیار مهم را مطرح کرد و گفت: «رفتار غیر حرفه ای نظیر استعمال قلیان و مواد مخدر به دور از شأن یک فوتبالیست حرفه ای است و در فوتبال کشور به هیچ وجه جایگاهی ندارد و در صورت مشاهده این گونه رفتارهای خلاف و غیر حرفه ای، کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال بدون هر گونه مماشات، به شدت با خاطیان برخورد کرده و محرومیت های سنگینی را اعمال خواهد کرد. رفتارهایی مانند کشیدن قلیان، استعمال دخانیات و مواد مخدر، چاقوکشی که به وسیله اراذل و اوباش، مجرمان و زندانیان خطرناک مشاهده می شود به هیچ عنوان در شأن و زیبنده بازیکنان حرفه ای فوتبال نیست. بنابراین به بازیکنان فوتبال و اهالی ورزش توصیه می کنم از این قبیل واکنش‌ها و شب زنده داری ها در قهوه منزل ها و پاتوق هایی که دام شیطان هست، پرهیز کنند.»

گزارش قلیانی ها، روی میزم است

مهدی تاج، مدیر فدراسیون فوتبال: تصویر و فیلم های انتشار یافته از بعضی بازیکنان در اینترنت که در حال قلیان کشیدن هستند، دو عنوان متفاوت دارد. یکی این که گزارشش الان روی میز من واقع شده است است و یکی هم این که فتوشاپ هست. اگر کمیته اخلاق فتوشاپ تشخیص بدهد، هم شلاق و هم حبس در انتظار مجری آن است ولی اگر این نباشد تفاوت می کند و تشخیص ما راجع به اتفاق آخری که در جراید آمده، این هست. به جز قلیان البته بحث های دیگر هم هست.

در حال حاضر که ترامادول دوپینگ است و اگر کسی این را مصرف کند و آزمایش او مثبت اعلام شود، محروم خواهد شد. قلیان هم بحث پیچیده و بحث کلوب ها، خانواده ها و فرهنگ مردم هست. اکنون در کشور ما قهوه منزل هایی وجود دارد که داخل آنها مردم قلیان می کشند. باید یک جا جلوی این گرفته شود و بعد از آن این جلوگیری در کلوب ها و فوتبال هم اعمال شود. به جز این هم اگر گزارشی از مصرف بازیکنی به کمیته اخلاق برسد، قطعا این کمیته با این عنوان برخورد خواهد کرد. الان هم پرونده هایی که روی میز کمیته اخلاق هست، برخوردهای متفاوتی با آنها شده است است.»

واژه های کلیدی: تصویر | انتشار | تصویری | فوتبال | فوتبالیست | انتشار عکس | مصرف قلیان | کشیدن سیگار | کشیدن قلیان | فوتبالیست ها | استعمال قلیان

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه