گسترش آلمان یولین لهستان اسلواکی

گسترش: آلمان یولین لهستان اسلواکی مونته نگرو آلمان سن مارینو چک

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار اجتماعی خروجی‌های آموزش و پرورش مورد پسند سیاست گذاران نیست / بطحائی

وزیر آموزش و پرورش ضمن بیان اینکه باید به سرعت به سمتی برویم که سهم کنکور را کم کردن دهیم گفت: فعلا از از بین بردن آن نمی‌توانیم صحبت کنیم چون فرآیند پیچیده‌ای

خروجی‌های آموزش و پرورش مورد پسند سیاست گذاران نیست / بطحائی

بطحائی: خروجی های آموزش و پرورش مورد پسند سیاست گذاران نیست

عبارات مهم : آموزش

وزیر آموزش و پرورش ضمن بیان اینکه باید به سرعت به سمتی برویم که سهم کنکور را کم کردن دهیم گفت: فعلا از از بین بردن آن نمی توانیم صحبت کنیم چون فرآیند پیچیده ای دارد، ولی می توان سهم آن را کم کردن داده و این عطش کاذب را کم کنیم.

به گزارش ایسنا، محمد بطحائی امروز در دوازدهمین نشست هر سال ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش که در هتل نماز مشهد برگزارشد، اظهار کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که در مورد آن دست نیاز به سمت علمای حوزوی دراز می کنیم این است که اعتماد مردم به آموزش و پرورش معلمان و مدیران نباید کم کردن یابد. هر عاملی که باعث شود اعتماد جامعه نسبت به مدرسه، معلم و آموزش و پرورش کم کردن یابد ضربه به سایر ارکان جامعه و نظام خواهد بود.

وی ادامه داد: در سال های گذشته و به خاص امسال شاهد هستیم بعضی مساجد البته از روی دلسوزی فرزند ها را از آموزش و پرورش رسمی جدا می کنند و در یک فضای دیگر با نظام اموزش و تربیتی دیگر مشغول تحصیل می کنند که از حیث رسمی بودن و مدرک تحصیلی آنها محل تردید است.

خروجی‌های آموزش و پرورش مورد پسند سیاست گذاران نیست / بطحائی

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مهمترین اشکال این عنوان این است که ما با این حرکت مردم را نسبت به آموزش و پرورش رسمی بی اعتماد می کنیم. البته این به معنای این نیست که در آموزش و پرورش پرسشها نداریم. با ۱۴ میلیون دانش آموز، ۱۶۰۰ مدرسه و۶۰۰ هزار کلاس درس بدیهی است پرسشها و تخلفاتی ایجاد شود که ما با این موارد برخورد می کنیم ولی باید ثبات و اعتماد به آموزش و پرورش رسمی حفظ شود.

خروجی های آموزش و پرورش مورد پسند سیاست گذاران کشور نیست

وزیر آموزش و پرورش ضمن بیان اینکه باید به سرعت به سمتی برویم که سهم کنکور را کم کردن دهیم گفت: فعلا از از بین بردن آن نمی‌توانیم صحبت کنیم چون فرآیند پیچیده‌ای

بطحائی عنوان کرد: در چهل سال اخیر بعد از پیروزی انقلاب تلاش های زیادی انجام شده است تا تحول مورد انتظار را در آموزش و پرورش ایجاد کند. این تلاش ها دستاوردها و آثار مثبتی داشته ولی هنوز نتوانسته آن توقع و مطلوبیت نظام آموزش و پرورش را جهت جامعه رقم بزند. هنوز خروجی های آموزش و پرورش مورد پسند سیاست گذاران کشور قرار نگرفته هست. همچنان انتقادهایی بر خروجی های آموزش و پرورش و توانمندی های دانش آموزان ما وجود دارد. نمی خواهم بگویم نقایصی که در خروجی های آموزش واقع شده است است همه اش به نقایص نظام آموزشی برمی گردد، خیر؛ عوامل زیادی بر اموزش و تربیت افراد اثر گذار است که بسیاری از آنها از مدیریت نظام آموزشی ما خارج هست، ولی توصیه ای که باید صادقانه بپذیریم این است که بخشی از این نقص به عهده نظام آموزش و پرورش هست. بعد فارغ التحصیلی دانش آموزان آنچه انتظار داریم را در آنها نمی بینم. دانش آموزان باید به عنوان عضو موثر و بافایده بتوانند در جامعه نقش ایفا کنند ولی در این ایفای نقش و پذیرفتن مسئولیت و… نقایصی می بینیم که بخشی از آنها به نام آموزش و پرورش برمی گردد.

وی با بیان اینکه «در نظام آموزش و پرورشمان به خاص در دو دهه اخیر ناخواسته به انحرافی در برنامه ریزی آموزشی و پرورشی اعم از رسمی و غیر رسمی مبتلا شدیم»، عنوان کرد: این انحراف و اشتباه باعث شده است سهم اهداف پرورشی و تربیتی نسبت به اهداف شناختی به شدت کم کردن یابد. سبد یادگیری صرفا مملو از اهداف شناختی و به خاص حافظه محوری شده است هست. محفوظات فرزند های ما خیلی تقویت شده است و در سطح دانش، خوب مطالب را حفظ می کنند.دانش آموزان ما می توانند حلال و حرام، جوانمردی و… را در دو خط به قشنگی تعریف می کنند ولی آنجا که باید حلال و حرام را مواظبت کند، جوانمردی نشان دهند و… مهارت ندارد.

تسلط زیاد دانش آموزان در سطحی ترین لایه شناخت

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه «دانش آموزان ما در سطحی ترین لایه آشنایی یعنی حافظه کوتاه مدت خیلی مسلط شدنده اند»، افزود: این انحراف یعنی کم کردن سهم اهداف تربیتی و پرورشی و توسعه مهارت آموزی در دوره مدرسه ای به نفع اهداف شناختی به خاص در بیست سال اخیر صورت گرفته هست. این عنوان در دو دهه اخیر در متوسطه دوم به خاص در سال های نهایی متوسطه شروع شد و کم کم این مصیبت در نظام آموزش پرورش ما به تدریج سایر پایه های پایین تر را فرا گرفت حتی امروز شاهد هستیم در دوره ابتدایی هم این فضا حاکم شده است است.در تبلیغات تلویزیونی شاهدیم که حتی در دوره پیش دبستانی هم این عنوان فراگیر شده است است.

خروجی‌های آموزش و پرورش مورد پسند سیاست گذاران نیست / بطحائی

بطحائی یادآور شد: کنکور یکی از مهمترین عوامل این عنوان بود که امیدواریم با تلاش هایی که انجام می شود سهم این عامل کم کردن یابد و بتوانیم در مدارس در فرآیندهای یادگیری دانش آموزان سهم بیشتری به ترویج اهداف تربیتی تخصیص داده شده است دهیم. این کار سخت و سخت هست؛ بخاطر عادتی که جامعه به این عنوان داشته هست. رفتارهایی مانند کنکور باعث شد تمام تمرکز ما در مدرسه صرفا صرف مفاهیم شناختی شود و معلم مجالی جهت پرداختن به مهارت شناختی پیدا نکند. دانش آموزان هم صرفا از معلم می خواهند صرفا فرمولات و نحوه حفظ کردن را بیاموزند. آنها کاری ندارند این مطالب در کجای زندگی بکار می آید.

وی عنوان کرد: به تدریج باید عواملی که باعث ایجاد این انحراف شده است از سیستم آموزشی و پرورش از بین بردن شوند، به طور مثال باید به سرعت به سمتی برویم که سهم کنکور را کم کردن دهیم. فعلا از از بین بردن آن نمی توانیم صحبت کنیم چون فرایند پیچیده ای دارد، ولی می توان سهم آن را کم کردن داد و این عطش کاذب را کم کرد.

وزیر آموزش و پرورش ضمن بیان اینکه باید به سرعت به سمتی برویم که سهم کنکور را کم کردن دهیم گفت: فعلا از از بین بردن آن نمی‌توانیم صحبت کنیم چون فرآیند پیچیده‌ای

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بیست سال پیش که از هر ۱۲ نفر متقاضی دانشگاه یک نفر پذیرفته می شدند، کنکور برگزار می کردیم، در حال حاضر هم که ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه نیازی به کنکور ندارد و افراد می توانند بر اساس سوابق تخصیلی جایابی شوند، کنکور برگزار می کنیم.

بطحائی با بیان اینکه « ما تلاش می کنیم این عوامل که باعث شده است اهداف پرورشی را کنار بروند و اهداف شناختی مدنظر قرار بگیرند کم کردن یابد»، تصریح کرد: در دوره ابتدایی تلاش خوبی شروع شد و امیدواریم حداقل در این دوره ما به نحوی پیش ببریم که این آزمون های مخرب و بی فایده که تحت عناوین متفاوت پیشرفت تحصیلی، آزمون سنجش هوش و….را ممنوع کردیم و مصرانه به دنبال اجرای آن هستیم. هرجا که خلافی انجام شود برخورد خواهیم کرد.کتاب های کمک درسی را در ابتدایی منع کردیم که حداقل در دوره ابتدایی این آفت را کنترل کنیم. البته در سایر دوره های تحصیلی هم تصمیماتی گرفتیم که به تدریج این خمیدگی و کجی که در مسیر اموزش و تربیت صحیح ما ایجاد شده است اصلاح شود.

خروجی‌های آموزش و پرورش مورد پسند سیاست گذاران نیست / بطحائی

مدرسه محلی جهت تمرین زندگی

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه « در اموزش و تربیت اسلامی آموخته ایم که مدرسه محلی جهت تمرین زندگی کردن است»، یادآور شد: مدرسه باید تبدیل به کارگاهی جهت زندگی کردن شود. فرزند ها در مدرسه باید یاد بگیرند که پرسشها زندگی خود را چگونه حل کنند. در آموزه های دینی در حوزه اموزش و تربیت آنچنان وسیع و غنی است که تمام یافته های موردنیاز را جهت ایجاد چنین فضایی در اختیار داریم و باید آنها را عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد: متأسفانه چگالی مفاهیم شناختی مان زیاد هست. بحث من حجم کتاب درسی نیست لیکن قضاوت عامیانه ای هست. بحث روی این است که از فرزند ها توقع داریم مفاهیم گسترده و فراوان را حفظ کنند. یکسری سوء استفاده هایی هم از این عنوان دارد صورت می گیرد که در سال های اخیر گسترده تر شده است هست. تحت عنوان کمک آموزشی می خواهند آنچه ما در کتاب های درسی شرح و بسط دادیم را زیاد شرح بدهند. این عامل مزید بر علت شده است و پرسشها ما را دوچندان کرده است.

بطحائی بیان کرد: این رویکرد ما که مدرسه به عنوان کانون اجتماعی باز تعریف می شود در بسیاری کشورهای دیگر مورد توجه قرار گرفته هست. این همان چیزی است که در سند تحول بنیادین تحت عنوان کانون محله از آن نام برده شده است هست. مدرسه باید به محیط بانشاط و سرزنده تبدیل شود.این نشاط زمانی حاصل می شود که دانش آموز در مدرسه احساس کند آنچه دارند یاد می گیرد در نیازهای فردی و زندگی اجتماعی بکار برده خواهد شد نه اینکه صرفا مفاهیم انتزاعی را به زور دبه ذهن دانش آموزان کنیم و از آنها بخواهیم در امتحان خوب پاسخ بدهند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: جالب اینجاست هرکسی که در این مسیر غلط موفق تر باشد را تشویقش می کنیم یعنی یک نوع تشویق منفی دائما در این سیکل معیوب بکار می بریم که این عنوان انحراف را زیاد می کند. ما دانش آموزانی را تشویق می کنیم که نمره بالاتری در محفوظات گرفتند نه آنهایی که در حوزه های اجتماعی اثرات بیشتری داشتند.

وی ظهار کرد: جهت نخستین بار در نظام آموزش و پرورش دوساعت از برنامه رسمی آموزش و پرورش را در اختیار معلم و مدرسه قرار دادیم که در چارچوب هایی مشخص با توجه به نیاز دانش آموزان از از آن استفاده کنند. به طور مثال اگر مدرسه ای نیاز به اطلاع رسانی در زمینه آسیب های اجتماعی دارد می تواند از این دو ساعت استفاده کند.برای نخستین بار توانستیم انعطاف مورد نیاز بین محتوای آموزشی و آنچه در مناطق مدارس متفاوت مورد نیاز است ایجاد کنیم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: جهت پیمودن این مسیر و اصلاح آن نیازمندکمک فکری و کارشناسی حوزه های علمیه هستیم .ما در دوره های تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان نیازمند تجربه علما و صاحب نطران حوزه علمیه هستیم. نباید تلاش کنیم این دو نهاد را با چسب به هم بچسبانیم. با چسب چسباندن مسئله ما را حل نمی کند، اینها باید کاملا در هم تلفیق بشوند یعنی آموزش و پرورش، حوزه علمیه را به عنوان هیئت اندیشه ورز جهت حل پرسشها خود بداند و هرجا گیر کرد نخستین جایی که جهت حل مسئله به ذهنش می آید مراکز حوزوی باشد و بلافاصله جلسه تشکیل شود.در آن صورت است که عملا همکاری بین حوزه و آموزش و پرورش ایجاد خواهد شد.

بطحائی افزود: درهای مراکز حوزوی باید به روی آموزش و پرورشی ها به خوبی و با گشاده رویی باز شود و معلمان و مدیران ما به آسانی بتوانند با این مراکز ارتباط برقرار کنند. در مراکز حوزوی حتما باید متخصصینی در اموزش تربیت اسلامی که با پرسشها امروز اموزش و تریت کاملا آشنا باشند، وجود داشته باشند که بتوانیم به آنها مراجعه کنیم و راه حل های تازه و نوین بدهند. فرزند های ما به شدت در معرض خطر هستند. گسترش اینترنت این خطرات را دوچندان کرده. فرزند های ما به شدت امروز در خطر نفوذ نحله های کاذب و مخرب قرار دارند.

واژه های کلیدی: آموزش | مدرسه | آموزشی | آموزش پرورش | اخبار اجتماعی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه